måndag 8 februari 2010

Så in i bängen trött...

Hela förra veckan var jag ute o reste. Mellanlandade vid ett par tillfällen hemma dvs kom hem sent o åkte tidigt. Jag fick iaf sova i min egen säng o pussa mina hundar. I helgen startade jag upp nybörjarkurs och unghundskurs. Båda grupperna var härliga med motiverade deltagare och trevliga hundar. Det kommer att bli roliga och utmanande veckor framöver. Trots att jag hållit på i några år nu med kurser är det alltid lite "pirrigt" att starta nya grupper.
Vi (maken o jag) hann också med att se Lerumsrevyn i lördags. Efter det blev det traditionsenlig janssons frestelse hemma hos kompisar. Vi är ett gäng som har samma rutin varje år, först revy o sen nattamat. Det är alltid lika trevligt och det blir många goda skratt!
I dag har jag svurit ve och förbannelse över min jobbdator. Har försökt att få till att kunna jobba men tji.... Undras vem som betalar min lön idag?
Tursamt nog hade Vilde o jag en toppenträning hos Git. Först inkallning med ställande. Körde med olika stopp-punkter o olika belöningar. Sen testade vi utan kommando för att få till låsta framben. Bara boll och benen låste sig! Häftigt att se. Det kommer att bli en 10'a i eliten!! Därefter budföring. Får vi Git som figgis har vi 10'an klar även där. Vilde tycker att det är sååååååå kul. Så vi har anmält oss till ett kursvarv till. Det är bra att kunna hålla igång. Speciellt som jag flänger så mycket i veckorna. Träning i gillestugan är bra, men ännu bättre blir det i Alfahallen.
Viltträningen håller jag utomhus så mycket det går. Speciellt bra är det nu när fåglarna är snöiga o kalla. Men Vilde tycker att det är toppen oavsett vad. Min lille prins! Astrid är på väg in i höglöp o har fullt sjå med det. Lovis läääängtar till agilityn och slänger trånande blickar efter slalompinnarna som sticker upp i snön! Och jag är så trött.......

1 kommentar:

Maria och Bruno sa...

Tack för uppmuntrande ord på Brunos sida! Det behövde jag efter idag...
Det är härligt att läsa om era träningar som verkar gå kanonbra.
Egen tränare ibland, låter som en bra idé, ska nog ta mig i kragen och försöka hitta nån här i närheten!
Kram Maria