lördag 18 juli 2009

Stolpe ut

Så var det då dags igen för Lkl 1. Den här gången fick vi 157p. Men jag är jättenöjd. Så här blev det:
Platsliggning - 10. Vilde var tillbaka i sitt härliga tillstånd av LUGN!!! Dessutom hade vi rejält med tur för gruppen efter hade kaos i platsen. Fullständig anarki där bara en fick poäng.
Tandvisning - 10
Linförighet - 8. Domaren sa att han var suverän (det var han inte) men han drog ner på att jag höll armen lite bakåt vilket gjorde att vi drog i kopplet i bland.
Läggande - 0. Hade betämt mig för DK för han har strulat en del. Ville köra säkert. Men se det gillade inte domaren......
Inkallande - 9. Fullt ös med Vildeavslut
Ställande - 8. Han tog ett steg och sen satte han sig innan jag hunnit att ge kommando(!)
Apportering - 9. Lite tugg (påstår domaren)
Hopp - 8. Han slog i en klo
Helhet - 9

Totalt kom vi femma. Bara tre av 20 fick en etta.

Det var värdens oväder med åska och spöregn. Men Vilde o jag hade det jättekul och alla rutiner satt som en smäck!! Han hade samma energi hela vägen och var tokig av lycka mellan varje moment utan att jag tappade honom. Kort o gott en jättebra tävling med för lite poäng. Det är inte meningen att vi ska ur ettan.
I morgon drar vi till Fegen. Då kommer bloggen att få vila. Om en vecka kommer nästa rapport.

1 kommentar:

www.segerstorpshundar.se sa...

Vad kul att allt fungerade så bra på tävlingen! Ni har ju superfina poäng!