måndag 26 januari 2009

Kafferast

Dags för kafferast. Nu hinner jag blogga.
Hela förra veckan var jag på tjänsteresa, därav min tystnad. Satt "inspärrad" på ett hotell som dessutom låg inne i ett köpcenter. Snacka om mörker. På kvällarna halkade jag ut i "friska luften" (Solna) för att åtminstone få lite verklighetskänsla.
I helgen har jag och Vilde varit på Niinas tävlingspsykologikurs. Superbra! Hon är verkligen jätteduktig. Tänker mig att tillbringa kvällen vid ritbordet för att i detalj lägga upp månadens träning. Tävlingslydnaden börjar ju i morgon igen så jag vill vara förberedd.
Fick verkligen direkt användning för kursen, för den sista övningen gick åt fanders. Var så otroligt irriterad och besviken. Jag använde hela resan hem till att tänka igenom vad som skett, fundera på hur vi ska träna nästa gång och sen lägga det bakom mig. Så nu tycker vi om varandra igen!
Men han är ju fantastisk mitt lilla kryp. Första gången inne i ett ridhus och jag har honom lös bland massa olika hundar, Det blev till och med ett gruff bakom oss, men hans fokus var helt på mig hela tiden. Kruxet är att han blir så laddad, men hellre jobba ner än jobba upp tycker jag.
Nu är det surt hemma, för Lovis är på gång med höglöpet. Vilde fattar inte riktigt utan går runt och tittar kärleksfullt på mig..... Har försökt att påpeka att det är Lovis han borde vara kär i vilket han sakta börjar förstå. Just nu ligger han och piper vid grinden. Och Lovis är inte helt ointresserad.
Fortsättning följer......

Inga kommentarer: