fredag 27 maj 2011

Veckans aktiviteter

I tisdags ÖSregnade det. Mellan skurarna blev det bara en promenad då resten av dagens schema var fullspäckat. Onsdagen däremot bjöd på rejäl träning för båda killarna. Vilde fick ett ordentligt uppletande där han nästan fick arbeta slut på sig. Skulle sen träna tjejerna men Lovis hade lyckats tappa sitt fina halsband när jag rastade dom innan träningen, så resten av tiden travade vi runt runt och letade, tyvärr utan framgång :( På kvällen var Moyo och jag på jaktlydnadskurs. Det var intressant att se hur mycket som befästs. Jag kan konstatera att jaktfot, passivitet, inkallningssignal och vanlig inkallning fungerar riktigt bra. Det jag glömt är ordet "vänta" (det jag använder istf sitt kvar). Så nu tränar vi på det!
I går hälsade vi på syster Hvåga i Herrljunga. Vilde hade full sjå med att hålla koll på allt . Moyo och Våga hade full sjå med att leka. Vi gick en skön promenad så att alla hundarna fick bada. Vattnet var strömt så Vilde passade på att simträna. Han låg helt enkelt stilla i strömmen och bara njöt!! Det såg riktigt festligt ut. På kvällen träffades Anette o jag med våra små. Anette har flatvalpen Pippi som är 1 mnd äldre än Moyo. Moyo var trött efter dagens race så vi gick en lugn promenad där vi passade på att träna lite.
I dag bär det av till Stockholm och valpträff hos Ammie och Louise. Det ska bli jättekul!!

1 kommentar:

Linda sa...

Du har jättefina hundar. Älskar tollare, jag var nära på att skaffa en sådan men det fick bli min lilla Elmo istället :)

Kräver de så mycket som det sägs?