måndag 23 maj 2011

Träning

I fredags hann jag med lite träning. Moyo fick sitt livs första släpspår med klöv. Jag la det i knepig terräng, men det var inga problem! Han låg som klistrad i spårkärnan och den långa svansen gick som en propeller trots att han var mycket samlad!! Snacka om att vara nöjd! Vilde fick träna passivitet i kubik samt fritt följ, inkallning med ställande samt läggande under gång. Hade tur för Git passade på att träna passivitet vilket innebar att jag fick hjälp med "ögon i nacken" och det behövs. Fria följet gick ok men han har börjat dra lite. Så det blir på med kortkoppel ett par träningar. Inkallningen gick bra, men jag har börjat med belöning i hand för tidigt så han tänker inte 100% bakåt. Bort med bollen i handen! Läggandet gick jättebra!!
Efter helgens vila (jag var bortrest) tränade jag killarna idag. La ut 5 dummies o gick sen iväg till ett område i närheten. Där gömde jag två små dummies som Moyo fick hämta i ett riktat närsök. "Ut" börjar fungera riktigt bra och även närsöksignalen verkar funka. Gjorde om övningen tre gånger. Sista dummien in var perfekt så då stoppade vi! Sen fick Vilde göra fem linjetag på ca 50-60 m. Efter varje som kom in kastades den som en störning väldigt trångt mot linjetagslinjen. Vid det sista skicket, då de låg 4 dummies tätt mot min tänkta linje, buktade Vilde en aning. Jag tog in honom direkt och skickade om honom. Då gick det utmärkt! Moyo satt hela tiden passiv vid min högra sida. Det gick också jättefint. Han var tyst och lugn genom hela övningen. Jag var riktigt nöjd med mina gossar när jag styrde hemåt. De stackars tjejerna fick klara sig med sjukgymnastiksövningar på promenaden.

Inga kommentarer: