torsdag 19 maj 2011

Dagens träning

Astrid: 2 dolda linjetag. Hon trasslade extremt. Är helt klart ringrostig och vill köra sitt eget race. När jag blir irriterad smiter hon iväg. Men det är bara att träna på!
Moyo: Lite sitt, fot position och sitt kvar. Det gick utmärkt. Sen två dummies som jag lagt ut. Det gick jättebra det också. Han kommer in jättefint. Har ännu inte tränat att lämna i hand så det blir som det blir. Slutligen fick han ett personspår på ca 30 m som gick i en båge. Han fattade det ganska bra och klarade både upptag, böj och en liten övergång. Extra glad blev han för prinskorven i slutet!!

Vilde: Lkl 2 (som vi inte kört igenom på säkert 6 mnd). Fritt följ - han trängde och var alldeles förvirrad. Men efter ett par omtag gick det jättebra. Läggande - Jag gjör ett kraftigt (omedvetet) DK som Paula hittade!! Bort med det och det gick prima. Inkallning med ställande - testade utan handtecken, men det gick inte. Med handtecken och externbelöning gick det bra. Ska variera med boll framför och bakom. Rutan - Han låser sig vid konerna. Så snart targeten är borta inne i rutan väljer han konerna. Måste avprogramera honom! Apportering - Liiite orolig när jag kastar och ett liiiiitet skutt mot mig när han kommer in. Annars jättefint! Bara att nöta på. Hopp - förutom ett lite slarvigt sättande var det 10:a mässigt. Får dela upp det och bara träna hopp-ingång.Fjärren - Först gick det bra (med externbelöning) men sen började den lilla rumpan att flytta sig. Här får jag verkligen gå försiktigt fram. Han är så otroligt het att han verkligen sliter med att hålla position.
Efter det körde vi ett uppletande. Det var Vildes premiär, men han fattade galoppen. Plockade snällt in olika föremål, även om han först blev väldigt frågande.....

Lovis - Fick ingen träning idag, men hon var lika glad för det!!

I morgon tränar vi vidare!

Inga kommentarer: