söndag 15 maj 2011

Nya tag

Det har inte hänt så mycket sedas senaste inlägget. Vilde har ju varit konvalecent så det har lagt sordi på träningslusten (även om jag försökt hålla igång).
Valborgshelgen var vi på instruktörshelg med SSRK Gbgsektionen. En nyttig helg där vi utbytte tankar och idéer samt testade olika övningar. Vilde fick mest vara passiv vilket var nyttigt för honom.
Förra helgen var jag provledare för vårt Tollingjaktprov här i Göteborg. Det blir ju lite pyssel, om än väääldigt lindrigt jämfört med de projekt jag normalt arbetar med! Provet gick bra, och vi hade dessutom tur med vädret.
Jag har avslutat mina tre kurser också. Tack alla härliga kursdeltagare för ert engagemang och träningslust. Ni ger mig sån inspiration!!!!!!
I går var det sista gången för Vildes jaktkurs. Efter att ha varit konvalecent i 4 veckor kan jag lugnt säga att han var laddad....... Vi var bara tre ekipage och fick till riktigt bra träning för våra hundar. Svårast var nog min "trio-övning". Den kan varieras i det oändliga beroende på hundarnas kompetens. Vi gjorde den så här:
Ett dolt linjetag las ut ganska långt bort. En landmarkering kastades o sen en på vatten. Båda markeringarna kastades av samma kastare så de hamnade tätt ihop. En hund tog linjetaget. Sen tog nästa landmarkeringen. Slutligen tog trean in vattenmarkeringen. Gissa om landmarkeringen var svår!! Vi fick jobba alla tre, men fick tilll det riktigt bra!!!
Moyo begick sin utställningsdebut hos Tollare i Väst. Har tappat bort kritiken men den var helt ok. Han fick i alla fall HP och blev BIR-valp. Min lille gris. Inte är han vacker just nu, men tydligen tillräckligt!

Men nu tar jag ett stort grepp med min träning. Ska ha maxfokus och lägger upp träningsplaner för både Astrid, Vilde och Moyo. Ska också hinna med att certifiera mig till Business Coach. Det är massor av PM etc som ska in. Däremellan ska jag ju jobba också förståss. Hmmmm, kan jag äska fler timmar på dygnet? Ska försöka utöka med fler träningskompisar. Jag behöver störning och hjälp med träning. Och det finns det säkert fler som behöver! Sugen?

Inga kommentarer: