måndag 6 juni 2011


Moyo har varit på utställning igen. Hp, Bir o Big 3. Kritiken: Trevlig valp. Piggt o alert uttryck. Välansatta öron. Bra hals. Fin överlinje. Trevliga vinklar runt om. Bra benstomme. Bra, djup bröstkorg. Bär och använder sin svans väl. Trevligt visad.

Dessutom har vi hunnit med en gång till på vår kurs. Det var samma innehåll som förra gången, och det gick minst lika bra. Han är häftig att arbeta med min lille gris.
Vilde och jag tränade lydnad i tisdags. Vi fokuserade på rutan och fria följet. Vid rutan går han stenhårt på konerna. Det är väldigt irriterande och nu ska jag testa att lägga boll i rutan för att få honom att sluta tänka target. Hoppas det lyckas. Fria följet gick ok, men nu håller jag på att peta ordentligt i det. Riktigt kul!!
I helgen har det också varit lagkamp. Vi tävlade för Göteborgstollarna tillsamman med Sofia och Maple, Jan-Inge och Nisse samt Bengt/Annelie och Humle. Vi kämpade väl och slutade på en femteplats av 11 lag. Vilde skötte sig strålande och jag kan konstatera att vi kommit jättelångt sen förra året. Nu känns han riktigt stabil min älsklingsprins. Tjejerna har hängt med och tycker att det är toppen att få bo i stuga med oss. Det finns ju inget annat att göra än att klappa hund :o) Resten av veckan ska vi fokusera på lite vett o etikett. På söndag startar vi på wt i Säve. Då ska "tant Astrid" få tävla igen. Det älskar hon!!

2 kommentarer:

LInda och Sven sa...

Stort grattis till det fina utställningsresultatet! :)

Anonym sa...

shit vad söta hundar !!!!! AWWWW

SKIT GULIGAAAAAA <3<3<3<3<3<3<3<3