fredag 2 april 2010

Klafs



Vaknade av att solen sken in genom fönstret. Härligt!! Full av energi klarade vi av morgonbestyren, gjorde ett träningspass (eget utan hund) o städade. Sen gav jag mig ut med kameran på magen. Det skulle bli en lååååååååång promenad i solen. Solen ja, den syntes ju faktiskt från och till fortfarande. Upptäckte snart att isen var så uppluckrad att jag nästan hela tiden klafsade till fotknölarna i vatten. Där det var torrt var det glashalt. Hundarna som älskar att jaga runt efter varandra for omkring som hockeypuckar. Blev orolig för senor, ledband etc så vi gled in mot strandkanten. Där ligger snön fortfarande djup så det blev till att pulsa till knäna. Vi struntar i det här sa hundarna irriterat. Ok sa jag vi går en power walk i stället. På men koppel o upp på vägen. Sen gick vi en knapp timme upp o ner för Åres branta backar. Kul att se den sidan av stan. Det har jag aldrig gjort förut. Hundarna tyckte det var ok, men blev riktigt glada när vi avslutningsvis gick ut på isen igen för att göra en sista runda. Den lååååååånga promenade blev inte så lång, bara knappa 2timmar. Men det får duga. Vi får gäster i kväll så jag har lite annat att pyssla med. Några bilder blev det iaf.

Inga kommentarer: