tisdag 9 augusti 2011

Dag 5 i Sälen

Hela dagen gick åt att döma wt. 95 Nkl, 14 Ökl och 4 Ekl. Gissa om jag var mör när jag kom tillbaka till stugan på eftermiddagen....
Jag dömde markeringar och mitt upplägg var:
Nkl - en enkelmarkering med dold kastare och dolt nedslag. Markeringen hade vatten som dragning bakom, men det var bara 3-4 hundar som tog sig ett dopp! En 20p så tydligen var den klurig! Dom nollorna jag delade ut berodde på att hunden knallade.
Ökl - En dummie kastades ekipaget gjorde helt om och ytterligare en kastades. Helt om igen och hämta den första, sen hämta den andra. De flesta löste uppgiften helt ok men ingen 20.
Ekl - Först en okomplicerad dubbelmarkering. När hunden hämtat en dummie kastades ytterligare en markering i linje bakom dubbelmarkeringen. Den visade sig vara svår!! Högsta betyget blev 11p men ingen nollade!
Avrundade kvällen med trevlig Tollarbosamvaro i grannstugan.

Inga kommentarer: