fredag 5 augusti 2011

Dag 4 i Sälen

En lugn dag för hundarna. De fick en tretimmes vandring på fjället med husse medan jag satt på styrelsemöte i tollarklubben. Efter styrelsemötet träffade jag några av de aktivitetsansvariga vi har i klubben. Det är viktigt för mig att höra vilka utmaningar dom har, vad som fungerar och vad som kan bli bättre.
Efter mina möten var det äntligen dags att anmäla oss till specialen. Nu var det fler som hade samma tanke. Inte konstigt i och för sig då det är över 400 hundar anmälda. Kön till anmälan var lång. Det tog dryga timmen att komma fram. Men med trevligt sällskap i kön gick tiden ända ganska fort.
Nu är det dags för mig att åka iväg för att döma markeringsstationen på vårt working test. 130 hundar är anmälda så det kommer att bli en lång och innehållsrik dag.

Inga kommentarer: