tisdag 2 augusti 2011

Dag 2 i Sälen

I dag tränade vi tillsammans; Unni, Susa och Vilde. Vi hade lagt upp våra egna rutor. Vilde fick en tolling, en dubbelmarkering, ett linjetag, ett sök med 5 änder, en dubbelmarkering och ett stadgepass. Så här gick det: ansmygning och tolling gick jättebra. Första dubbelmarkeringen gick finfint. Dirigeringen gick ua. Jag skickade ut honom för långt o sen tappade jag honom en kort stund. Men vi redde ut det o han fick hem anden på bästa sätt. Söket var tungt och svårt. Men efter ett hårt arbete i sankmarker var alla 5 änder inne. Ett långt jaktfot til nästa område med en dubbelmarkering på linje. Den sist kastade hamnade på en "ö". Anden var extremt äcklig så Vilde nobbade den. Bad honom veta hut och jag fick in den. Sen var han lite förvirrad inför den andra markeringen. Men här syntes hans rutin. Han sprang till kastaren, spejade, fann och bar hem. Avslutningsvis körde vi skott och plums. Skottet gick bra, men när det plumsade knallade han. Efter en liten diskussion gjorde vi om plumset och då gick det utmärkt. Sammanfattningsvis kan jag konstatera att vi hade djävulusiska förutsättningar för avlämnande. Sunkigt, tungt och låååångt. Men varenda and kom lugnt och fint i hand. Vilde var tyst och trevlig. Domaren på lördag gillar inte heta hundar så det lär gå å pipsvängen. Men vårt mål är att ha en härlig stund tillsammans där vi är ett team - min Vilde och jag.
Resten av flocken? Jo dom fick en härlig fjälltur med husse. Så vi är alla nöjda och belåtna nu!

Inga kommentarer: