onsdag 16 september 2009

Lunchfunderingar

Nu är jag klar med min coachutbildning. Det som kvarstår är 2 praktikklienter så snart som möjligt. Sen blir jag certifierad. Utbildningen är otroligt bra. Den har gett mig massor av egen utveckling och en hel del funderingar. Dessutom nya bekantskaper som förhoppningsvis utvecklas till vänskap!!!!
Efter att ha genomgått en utbildning som i så stor utsträckning bygger på min egen utveckling och hur mycket jag vågar känns det omtumlande och ganska tomt idag. Men det kommer att bli spännande att ta tag i alla de projekt som startat upp. (och lite läskigt....)
En jätterolig händelse är bekräftelsen på mitt mål jag hade med unghundsderbyt i juni. Mitt resultatmål var att komma på den övre halvan av resultatlistan. Det nådde vi. Men mitt viktigaste mål var att Vilde o jag skulle arbeta som ett team, att vi skulle känna glädje att få göra det här ihop och att vi skulle avsluta med en "high five". Jag kände verkligen att vi nådde det. Vi hade det toppen och han var verkligen min kompis så som han (nästan) alltid är. Och i måndags damp apportören ned i min brevlåda och där hittar jag följande:
"En hund som fastnade på näthinnan under dagen var en av de få startande tollarna, Tollarbos Vilde von Ducke med förare Anne (det är mitt dopnamn) Karlström, som efter en klockren markering hämtade apporten, snabbt som skjuten ur en kanon, och tillbaks till matte nästan skuttade upp i hennes famn för att få lämna av - en härlig glädje att se!" Vilken underbar bekräftelse på att vårt mål syntes även för andra!! Jag blir så glad!!!
Tränade lydnad i går. Vi började med platsliggning. Vilde var totalt understimmulerad. Ett riktigt monster. Men jag höll fast bilden i mitt huvud där han ligger lugnt och tryggt. Han virrade runt och vid kommandot slängde han sig fram och ner. Men jag höll envist fast vid min bild. Lämnade honom och sen låg han, precis som i min bild, lugnt och fint i tre minuter. En härligt känsla som vi tar med oss.
Nu är det dags att börja arbeta igen. I eftermiddag startar jag upp en ny agilitygrupp. Det ser jag fram emot!

Inga kommentarer: