söndag 6 september 2009

Intensivt!

Nu har allt dragit igång igen! I tisdags var det lydnad med lilleplutt. Platsliggning, fotgående, ställande o apportering stod på träningslistan. Allt gick suveränt. No comments men en fånigt flinande matte resten av kvällen. Sen Stockholm ett par dagar. Fredagen tillbringades i bilen o i Vrigstad. Vilde fick följa med. På vägen dit la jag ett stort o svårt sök som han löste utmärkt. På vägen hem tränade vi med änder som jag hade med. Tränade vattenapportering o sök. Det gick helt ok så jag var nöjd. Helgen har ägnats åt hundar, hundar och sen lite hund. Först Vildes o min jaktkurs. Vi har blivit "uppflyttade" till öppen/elit. Startade med ett litet jaktprov. Vilde slet med ett jättesvårt sök i par med en elithund. Han klarade sig utmärkt. Sen ett linjetag som blev mvg. Vidare till vattnet. En lååång markering o sen ett linjetag (men inte till samma ställe). Mvg igen. Slutligen en dubbelmarkering på land. Där tog Vilde slut. Jag förstår honom! Han var iaf jätteduktig o jag var så nöjd. Åkte direkt till valpkursen. 4 tollare o 3 labbar. Riktigt kul o alla är motiverade o ambitiösa. Det kommer att bli jättebra.
Söndagen inleddes med uppstart av fortsättningskursen Jaana o jag håller. Vi har några som är inne på omgång tre och Sally på omgång 4. Ett privilegium att få följa hundarna i sin utveckling. Vi körde passivitet på längden o tvären. Hundarna skötte sig galant. Efter det en "date" med Nisse som är Jan-Inges lilla valp. Han är såååå söt! Lite träningstips blev det. Avslutade med vattenträning och ett sök för mina tre juveler. Vid söket sa Vilde att nu räcker det matte. Jag orkar inte söket. Kors i taket!! Jag har hittat hans max. Ok sa jag o lät Astrid arbeta in alla 10 dummies. Min lilla gumma. Henne kan jag verkligen lita på. Nu är vi trötta allihop. Ska gå på kurs i 9 dagar så det blir nog si och så med träningen. Kanske...

1 kommentar:

www.segerstorpshundar.se sa...

Hi, hi.. stackars lille Vilde. Du kör slut på honom;) Men, vad duktig han är!! Det låter verkligen som om du haft härliga hunddagar. Nu längtar vi till nästa kurstillfälle. Ha det gott!