lördag 15 februari 2014

Våren har startat

I dag startade jag en av vårens kurser i apportering. Efter en lång skön frukost såg jag Kalla göra en fantastisk bragd! HUR kan vi använda det i kurser om mental träning? Tål att tänkas på.... Sen tränade Regina och jag Jelly och Moyo. Moysk utmaning är som alltid FOKUS! Att ha en tik precis där han ska arbeta är svårt! Efter lite diskussioner gick det riktigt bra. Det är så häftigt att se honom när han måste skärpa sig. Han blir en skolbok av överslagshandlingar när pressen släpper. Riktigt intressant att se. Efter det startade vi upp vårens första kurs. Ett gäng flattar med inslag av lab, golden och tollare. Dagens tema var linjetag. Alla jobbade på imponerande bra och hundarna (med mattar och hussar) presterade riktigt bra. Timmarna flög iväg så alldeles för snabbt var det dags att skynda hem till matlagning mm. Nu är det dags att lägga huvudet på kudden. I morgon är det två nya uppstarter och sen årsmöte i gbg-sektionen där jag nu avgår ur styrelsen. Jag måste börja prioritera. Inte kul, men nödvändig. Och om knappa fem veckor hoppas jag att lilla Jilla flyttar hem till oss. Fortsättning följer :)

Inga kommentarer: