onsdag 5 januari 2011

Jambo (Hej på swahili)


Nej jag har inte glömt min blogg.... Det har bara varit lite mycket ett tag. Datorn kraschade och sen har vi varit tre veckor i Kenya!Vi hann med både safari och två veckors total avkoppling vid kusten. På bilden ser du däremot vad vi mötte i skogen sista promenaden innan vi åkte. Inte illa det heller!
När vi var i Kenya bodde hundarna hos en jättetrevlig familj utanför Sollebrunn. De fick leva gårdsliv och gick i flock med deras tre hundar. Allt gick utmärkt och hundarna var trötta när jag hämtade dom igår.
Och vi var alltså i Kenya. Först några dagar i Nairobi och tre dagar i Masai Mara som är Kenyas stora nationalpark. Efter det for vi till Kilifi som ligger söder om Mombasa. Där solade och badade vi i två veckor. Det var underbart och otroligt lyxigt då vi hade både kockar och hemhjälp som skötte absolut allt. Vi behövde bara finnas till.



Nåväl, nu är vi tillbaka i verkligheten igen och jag håller på att planera inför vårens alla aktiviteter men jag är fortfarande ganska trött efter resan så det går trögt. Men jag passar på att pussa hundarna en massa. Har ju lite att ta igen! Men nu är det hög tid att hänga tvätt....

1 kommentar:

Birgitta Törnblom sa...

Det låter underbart, vilken kontrast till livet här hemma. Men jag trodde inte du kunde ta det lugnt så lång tid! Du överraskar. Vi ses/Birgitta