onsdag 19 januari 2011

Dags igen?!

Efter många frågor och kommenterar på Facebook är det kanske dags att blogga om det också.... Om vadå? Jo, jag planerar en ny liten medlem till vår flock. Vem det blir vet jag inte än, men jag sneglar åt ett visst håll! Valparna finns hos Tollarbo och det är Vildes syster som är mamma. Det är klart att jag helst velat haft en valp efter lilleplupp, men nu är det ju som det är och Qvickis är ju som en seriös Vilde dvs nästan lika bra ;o)
Flera har kommenterat det faktum att jag nu skaffar hund nr 4. Kanske verkar det konstigt, men alla som har fler än en hund vet hur det är att ha en "flock" - vanebildande!! Det är klart att jag tillsammans med min familj har resonerat fram och tillbaks. Til syvende og sidst väger fördelarna över. Livet är - tyvär - ändligt och en förfärlig dag kommer tjejerna inte att finnas mer. Och innan dess vill jag med respekt för oss alla introducera en ny familjemedlem. Jag hoppas och tror att brudarna kommer att finnas hos oss i många år, men dom ska också kunna få en skön ålderdom utan pestiga valpar samtidigt som jag vill ha träningskompisar. Alltså passar det nu finfint med ett nytt litet liv i familjen. Samma tankar som for genom huvudet inför Vildes ankomst kommer nu tillbaks. Kan jag verkligen tycka om en ny liten hund lika mycket som jag jag älskar de tre rödtottar vi redan har?! Men det är klart att jag kan!!
Så sakta men säkert börjar det sjunka in att vi snart har fyra hundar. Och det kommer att bli jätte jätte jätte jobbigt underbart!!
I mitten av februari hoppas jag alltså att vi hälsar vår nya lilla prins eller prinsessa välkommen!

1 kommentar:

Maria och Bruno sa...

Valparna är underbara! Det ska bli så kul att följa dom, både Nacho och Qvicka ligger mig mycket varmt om hjärtat. Det var såå nära att jag blev med en hund till, men om något år kanske...
Kram Maria och Bruno