tisdag 26 oktober 2010

Så vad hände?

Ja av djurkommunikationskursen blev det inte så mycket mer av för vår stackars kursledare råkade ut för en hiskelig magsjuka på söndagen. Efter ett par timmars träning fick hon ge sig så nu ser jag fram emot ytterligare en dag i december!
Mina söner säger att snart kommer män i vita rockar och hämtar mig :o) Kanske är det så, men jag kan i alla fall konstatera att de djur jag "pratat" med (har absolut inte känt dom) har "sagt" saker till mig som för mig varit nonsens men betytt konkreta saker för sin ägare. Vad vet jag. Jag måste inte förstå allt. Jag kan inte förstå hur en telefax fungerar, vad är ett svart hål exakt, hur kommer det sig att t.ex. elefanter kan förutspå olika händelser. Säkert finns det naturliga förklaringar till allt. Vi kanske bara inte har alla svar idag! Vet bara att det var otroligt spännande och häftigt!

När jag nu fick en halv dag över (pga Kajsas sjukdom) passade jag på att fixa hemma. Masserade hundar, fixade och donade. Trevligt! I går tränade jag Vilde lite efter vår dagliga promenad. Det blev linjetag med störning och dubbelmarkering med fokus på en lugn och avslappnad hund. Det gick riktigt bra! Avslutade dagen med ett par timmars lydnadsträning. Vi hann med att arbeta med framförgående, apporteringen (ingångarna) stadga, budföring och läggandet. Nu börjar det minsann bli ordning på torpet, men bara för att snurra till det är jag inne på att byta från spår till sök. Ska prova på o se hur det funkar. La också över 30 minuter på att bara sitta still o vara passiv. BLÄÄÄÄÄ sa lillemann!
Nu är jag i Baltikum resten av veckan vilket innebär slappelislö för hundarna igen. Sen ska jag vara hemma i en vecka. Väldigt ovanligt!

1 kommentar:

Maria och Bruno sa...

Stackars kursledaren med magsjuka! Jag som hade sett fram emot den spännande uppföljningen, men nu får jag vänta till december. Härligt att du gillar mina glada vovvar på bild!
Kram Maria