lördag 16 oktober 2010

Trot eller ej

men livet består av mer än arbete och hundliv!! Idag döptes min yngsta lillebrors yngsta son. Stolt gudmor är undertecknad och jag fick äran att bära på lille Viktor under större delen av festen. Min bror är inte den mest kyrkliga jag känner. Det har resulterat i att han och hans frus (Helenas) 3 barn har döpts under mycket trevliga förhållanden, nämligen på restaurang Gondolens bakficka. Utsökt lunch (idag rådjursbog med kantarellrisotto samt underbara viner) och med trevligt sällskap. Mest njöt jag av att få ha min lilla gudson i knät nästan hela lunchen. En ljuvlig liten prick som nästan alltid är glad, och som älskar hundar som pussar honom i ansiktet. Jag hoppas verkligen att dom kommer på besök nästa sommar igen.
I dag var det ett skönt avbräck från jobb och hundträning. Att bara vara mamma/storasyster/faster/gudmor!!!
Nu har jag lämnat hela flocken kvar i Stockholm. Sitter på tåget hem till Floda. I morgon är det hundträning 9 timmar i ett sträck. Agendan är full av övningar och humöret är på topp. Ser verkligen fram emot morgondagen!! Sen väntar en hel vecka i Stockholm med pendlande varje dag!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för ditt grattis till mig och Bruno! Vilken härlig beskrivning av Vildes WT, jag kan verkligen se honom framför mig. Härligt att han var tyst utom det första vrålet!
Kram Maria och Bruno

Tina sa...

Hej !Vilken härlig hundblogg du har !

mvh Tina