lördag 24 juli 2010

Rapport

Nu är vi klara med vår insats på specialen. I går dömde jag 83 hundar på vårt wt. Min uppgift var vattnet. Upplägget var för nybörjarna två enkelmarkeringar, öppenklassen fick en dubbel och eliten en störningsmarkering och ett långt linjetag. Tävlingen gick bra. Vi höll på från 07.30 till 18.00. Var minst sagt mör när jag var tillbaka på campingen för prisutdelning och domarmiddag. Ett riktigt bra arrangemang var det!
I dag gjorde vi debut i Ökl. Visste att allt kan hända efter skadan och vilan. Och det gjorde det. Det var ett riktigt bra provupplägg, men vi nollade helt utan snack. Så här gick det:
Plus:
- Ansmygningen som gick 99% ua
- Tollingarbetet som var suveränt!
- Ett toppensökarbete
- Han tog in gåsen på linjetaget!
- Han höll ihop, var tyst
- Ok dirigerbarhet
- Fixade den kluriga markeringen
- Mitt eget arbet!
Minus:
- Han frågade 3-4 ggr o gick ifrån så att jag fick säga till.
- Han var hårdhänt mot en and (sa domaren). Anden hade onekligen en skada, men det var ju den han inte ens ville ta in utan bar med stort äckel. Konstigt! Men så klart att domaren kan ha rätt. Han är ju som sagt het som en kamin just nu så allt är möjligt, även om jag är skeptisk......

Nu laddar vi om och ser fram emot en veckas jaktinternat. det blir bra det!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack Titti för hälsningen på min sida! Som du såg kom jag till specialen och grät för att Ammie fick ett 1:a pris. Jag är nog inte helt frisk än... ;-)
Jag tycker det låter som om ni genomförde jaktprovet på ett jättebra sätt - massor av beröm till er. Det är så kul när det känns bra.
Kram Maria och Bruno

Madeleine&Astrid sa...

Kul att du också har en hund som heter Astrid :) Välkommen in att läsa vår blogg :)