lördag 10 juli 2010

Härlig värme!

Ååååå vad jag njuter!! Min kropp är skapad för att leva i värme. Tur är väl att mina tre rödtottar tycker detsamma. Långpromenad i 30 graders värme är inga problem. Tyvärr har jag arbetat 120% den här veckan så det har ändå varit klent med långpromenader. Riktigt härligt är att Lovis nu har helt grönt ljus avseende agilityn. Visst är hon lite väl "vuxen", men hon kan absolut träna o säkert tävla igen om vi bara tar det lite försiktigt. Det känns underbart tycker vi båda! Astrid har börjat röra på sig mycket mer sen vi hittade en skada i hennes rygg som fixades till. Nu har hon tappat lite väl mycket i vikt så till hennes förtjusning får hon nu normalstora portioner. Hon är såååååå nöjd.
LilleBerts tass verkar läka som den ska. Har nu gått i koppel i snart två veckor och vi börjar så sakteliga att belasta. Än så länge inga bakslag. Håll tummarna!!!
I dag tränade vi långa linjetag på vatten. Hade lagt ut 2 st på ca 120-130m. Den första tog han in utan problem. Den andra fick han inte i näsan utan kom hem tom. Jag kortade avståndet till ca 90m (jepp, plaskade ut till en sten under vattenytan som jag hittade o kunde dirigera honom därifrån). Då gick det bra men han tog landvägen tillbaka uppenbart störd av att ha en matte dom stog mitt ute i sjön :o) LilleVild satt snällt vid strandkanten med anden i mun tills jag tagit mig tillbaka. Var riktigt riktigt nöjd med honom o väldigt missnöjd med mig. Skulle nöjt mig med ett linjetag, självklart! Nu löste vi det bra men iaf.... Sen är det så att han frågar väldigt mycket när jag drar ut på avstånden. Ska nu backa o börja träna korta avstånd för att bygga förtroende igen. Märkte också att höger/vänster mattas när han blir trött. Det var intressant info. Ut sitter däremot som en smäck. Men så har jag ju en jättebra övning för det. Övning ger färdighet!!! På måndag blir det vilt-träning igen. I morgon dirrigeringsövningar. Hoppas hoppas att tassen håller. Vi tar det lugnt. Jag lovar!!

Inga kommentarer: