lördag 17 juli 2010

Fullt upp

I veckan har vi haft besök av mina bröder. Först ut var min äldsta lillebror med gravid sambo. Lugnt och skönt. Som förstagångsmamma var det mycket fokus på magen ;o) Dom avlöstes av yngsta lillebror med fru o tre barn (7 år, 3 år och 3 mnd). Jag hade planerat ordentligt. Dom fick undervåningen för sig själva med galler för trappan. Det fungerade utmärkt! Hundarna tyckte det var jättemysigt, speciellt Vilde. Han har nog aldrig sett något så underbart som en 3 mnd baby. Hade han fått bestämma skulle han pussa och pussa och pussa baby hela tiden. Lille Viktor var tålmodig och lät honom hållas!
Själv har jag arbetat för fullt. Hundarna har fått klara sig med barn som aktivitet, promenader på kvällen och lite träning in emellan. Vilde känns som en härdsmälta. Har bestämt mig att starta honom iaf men vi tar det som en träning. Jag har inspirerats av andra tränare o bloggar. Har nu lagt om träningen vad gäller stadga. I stället för att tjata så står jag lugnt till han gör vad jag bestämt i förväg. Det kan vara t.ex. sitt vid sidan, titta på mig eller annat. Ibland ger jag ett ligg-kommando eller gör helt om. Än så länge fungerar det riktigt bra. Men vi har inte alls kommit så långt att det håller ett helt prov. Kanske i höst? Tassen verkar iaf hålla och vädret är obehagligt svalt o regningt. På onsdag åker vi till Kolmården!

Inga kommentarer: