lördag 19 december 2009

Måstemåstemåste

Vad är det som gör att så här före jul är det (åtminstone för mig) fullständigt hysteriskt?
Att göra (helst idag):
- Handla alla julklappar
- Damma övervåningen (kan inte sätta upp tomtar bland allt damm)
- Få fram lite tomtar etc (har inte hunnit :o( )
- Steka köttbullar
- Baka pepparkakor
- Ta ett fint kort på hundarna i snön som jag ska göra till ett julkort

Om jag hinner allt det kanske jag är på spåret. Men sen har jag dom tre små rödingarna som vill ut i skogen o busa ett par timmar o sen gärna ytterligare en timmes träning. Helst innan det blir mörkt dessutom. Hjäääääälp!

Voffor blir det på detta viset? Kan det bero på att hösten varit överjäklig vilket inneburit att jag inte hunnit med något annat än att jobba. Förutom lite nödtorftig hundträning förståss....
Ser naturligtvis ingen lättnad framåt. Tvärt om. Efter årsskiftet tar dom bort våra möjligheter att övernatta i Stockholm. Det innebär att jag är tvungen att åka fram och tillbaka över dagen tre till fem dagar i veckan. I praktiken innebär det att jag har arbetsdagar från det att jag lämnar tills jag kommer hem på 14 timmar. Undras hur jag ska orka med det i längden? Lägg sedan på lite Baltikum så blir det riktigt spännande.

Roligt är iaf att jag snart har min certifiering till coach klar. Håller på att registrera firma etc. Drömen är att kunna gå ner i tid (sluta?) på banken och i stället kunna försörja mig på coaching och kursverksamhet/hundträning. Undras om det någonsin blir så? Jag måste både våga och ha möjlighet att försörja oss. Time will tell
Dags att jobba en liten stund. Hann inte klart i går så jullovet får vänta!

2 kommentarer:

Namn: Jessica sa...

Kolla överst på din blogg. Där har du ett bra början till ett fint julkort :-D.

Stina & Raiko sa...

GO GO GO Titti!!! Skit i banken!!!