söndag 24 augusti 2014

Gårdagens eskapader

Gudarna ska veta att jag inte ställer ut mina hundar särskilt ofta, snarare tvärt om. Det är egentligen bara när jag har valp som jag springer vänstervarv. Nu har jag anmält Jilla till ett par utställningar och tänker att Moyo kan få hänga med. Om vi bortser från valputställningarna tror jag att han enbart ställts ut vid en dubbelutställning i UKL och så häromsistens i ÖKL för en norsk domare som inte alls gillade honom. Men det är bra träning så anmälda är dom :-)

I går var den första utställningen, SKK Västra i Backamo för Bertil Lundgren. Och han gillade mina hundar. Jilla blev BIR valp med HP och kritiken: Bra proportioner och storlek Välformat feminint huvud m bra käkparti Välburna öron Bra hals Väl tillbakalagd skuldra Tillräckliga vinklar Bra bröstkorg Stark rygg Väl buren svans Rör sig m bra steg Bra benstomme Bra pälskvalitet Vältecknad.

Moyo fick Excellent, vann öppenklassen med CK och blev sedan 2:a bästa hane med ett R-cert (lite snopet...). Hans kritik: Utmärkta proportioner Välformat maskulint huvud Utmärkt käkparti Välburna öron Bra hals o skuldra Tillräckliga vinklar Välformad bröstkorg Kort stark länd Bra rygg Ngt fallande kors Väl buren svans Rör sig med bra steg o attityd Ngt lös i armbågarna Bra benstomme o päls Vältecknad.

Så visst är det kul att det är fler än vår familj som tycker hundarna är fina! Nästa helg blir det ytterliga en utställning. Sen väntar vi en stund. Ganska länge om jag känner mig själv rätt!

1 kommentar:

OmonSan sa...

Grattis det låter som om det gick rätt bra på tävlingen!

Idag fickade Kischen och jag vid nya ICA Larsberg och hade väldigt trevligt.

Lycka till nästa helg!

Kram
Omon