söndag 23 oktober 2011

Håll tummarna!

I morgon ska Vilde på återbesök hos sjukgymnasten. Jag hoppas hoppas hoppas att hon ger tummen upp!! Vilde och jag tränar i alla fall lite lydnad varje dag som jag är hemma. Men det är inte lätt att träna fjärrdirigering när den lilla kroppen är överfull av energi.
Förra söndagen fick Astrid agera stand in på Vildes jaktkurs. Och det gjorde hon med den ära!! Kursen ligger på Ökl/Ekl nivå och där har hon och jag aldrig riktigt varit. Men hon är genomtränad och tyckte det var fantastiskt att få vara med mig i skogen. Alltså presterade hon som bara hon kan göra min lilla prinsessa. Sök, dirigeringar och kluriga linjetag. Allt gick inte perfekt. Men det gjorde det inte för någon av de andra heller.
Mr Moyo och jag fortsätter att träna på i sann "Niina anda". Det går så bra och jag tycker att jag börjar få bra tryck i honom. Riktigt kul faktiskt!!
Snart måste jag nog kolla upp tjejerna igen. De har varsin identisk knöl på bröstkorgen. Är egentligen inte orolig, för hur stor är sannolikheten att dom får något elakt på exakt samma ställe.... Men kolla ska man alltid. Fast just nu känns det som om vi har fått nog av veterinärer för en stund! Ska ut o resa i ett par veckor (i alla fall till och från). Sen ska jag ta tag i det vardagliga igen. Ingen rast och ingen ro....

Inga kommentarer: