söndag 16 oktober 2011

Beskriven och lydig!



Moyo och jag har varit iväg på en liten utflykt. Det var riktigt mysigt att bara vara vi två. Det har inte hänt sen jag fick hem honom och faktiskt är det först nu som jag känner att han är riktigt riktigt bara min! Lilla älsklingen!! Nåväl, vi for till Stockholm förra lördagen i ottan. Först gjorde vi ett kort besök hos min mamma för att hjälpa henne med datortrubbel. Vi hann med en skön promenad på Lidingö innan vi for vidare mot vandrarhemmet i Gimo där vi skulle bo i tre nätter. Spännande sa Moyo. Undrar hur det rummet smakar? Det fick han inte reda på för jag var välutrustad med massor av kompostgaller... På plats fanns hans syskon Krut, Rio, Våga och N'avii. På söndagen anslöt Lystra, Prima, Ockra, Indra och Joy. Bara Nelly saknades. (Hon kom på kvällen) Det var jättekul att träffa alla igen. Några har vi inte träffat sen valplådan. Söndagens aktivitet var först och främst funktionsbeskrivning av hela kullen. Vi passade också på att jaktträna. Kul hade vi och det var en trött matte och en ännu tröttare hund sin gick och la sig den kvällen. På måndag-tisdag hade vi lydnadsträning för Niina Svartberg. Det är alltid lika inspirerande att träna för henne. Har verkligen inte "övertränat" min lilleman så vi låg klart efter om vi jämför oss med syskonen. Och det är jag nöjd med!! Vi tar det lugnt och jag arbetar väldigt fokuserat med grunderna. Självklart är ett delmål att han ska bli SE L Ch, men det blir när vi är mogna för det. Han visade klar tallang i alla fall och är väldigt trevlig att arbeta med. Han växlar från noll till hundra direkt vilket förvånade många. Han ser väldigt cool ut när han sitter och väntar. På tisdagkvällen var det dags för mig att ta på bankpyjamasen och bege mig till Tallinn för en tvådagars konferens. Moyo stannade hos gammelmatte Louise och levde Stockholmsliv ytterligare ett par dagar. På fredag morgon var det äntligen dags att återförenas och styra hemåt igen. Vi var båda lika nöjda med att landa hemma hos flocken. Nu går vi runt och njuter. Själv har jag hållit kurs hela lördagen. I dag ska Astrid agera stand in för Vilde när det är dags för hans jaktkurs.
Vilde ja, han blir bättre och bättre. Har varit utan smärtstillande i snart en vecka. På onsdag är pencillinkuren klar och veckan efter är det återbesök hos sjukgymnasten. Håller tummarna så att dom vitnar att vi så smått kan börja träna igen och att han kan få vara lite lös i skogen. Men först ska han bli helt frisk!!
Thank you Imke for all beautifull pictures!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar din blogg och jag tycker dina hundar är sååå söta♥


Jag älskar hundar och kommer läsa DIN blogg♥

Flutterby Photography sa...

Tollare är så fina! Skulle kunna överväga en i framtiden. =)