tisdag 12 november 2013

Moyo - han kan han.....

Det är inte bara hundarna som tränas. Även jag har utsatts för träning, men utan att fatta att det är på det viset. Moyo brukar väcka mig på morgonen och jag lurvar alltid snällt upp för att släppa ut honom. Dom andra tre snarkar nöjt i sängar och bäddar, men han står i dörröppningen och glor på mig. Alltid när jag stigit upp går han och lägger sig igen. Irriterad konstaterar jag att det var väl onödigt Moyo.... Men nu har jag "genomskådat" honom. Han vill nämligen ha min säng. Så fort jag gått ut ur sovrummet smyger han in bakom min rygg och rullar belåtet ihop sig på min kudde. Gå ut, det vill han inte! Och försöker jag strunta i honom eller ber att han ska fara till varmare breddgrader, blir han bara mer och mer intensiv tills husse i princip knuffar mig ur sängen. Så jag har gett mig! Min lilla hund har lärt mig att på hans kommando kliva upp och börja dagen. Allt medan resten av flocken belåtet snarkar vidare. Hmfff.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha underbara lilla indianen :D
//Stina