onsdag 13 juni 2012

Är det sommar snart?

Försöker att få till mer tid med mina hundar. Livet fram tills nu har mest sett ut som följande: Jobb, jobb (jättekul men allt resande lämnar inte mycket tid för hundträning), BPH, studentfirande med tillhörande släktfest, div styrelsemöten osv osv. Hinner inte ens gå långpromenad varje dag. Tack och lov har min man hjälpt mig, så hundarna har inte fått lida i alla fall. Men nu börjar sommarlovet hägra. Nästa vecka kommer jag att vara borta hela veckan, men sen..... Åååååå vad det ska bli skönt att kunna fokusera igen. Har bestämt mig för att testa att göra apporteringstestet med Moyo. Han är långt ifrån perfekt, knappt startklar, men vad f-n. Jag tycker gott att det duger. Och vi tränar på varannan dag med vilt så förhoppningsvis kan vi jobba bort en del olater (typ sniffa på viltet innan han tar in det). Och inte har han ärvt sin morbrors finfina grepp. Fast allt kan jag ju inte få! Lillprinsen är i alla fall underbar. Vilde har jag anmält till både jaktprov och Lkl II på Specialen. Får se om jag startar. Det beror absolut på hur han (och jag) känns. Nu har jag iaf ett mål med min träning och kavlar, återigen, upp ärmarna och gör ett omtag med lydnaden. Brudarna njuter av fint väder vilket gör att dom kan gå in och ut som dom vill. Nu är det dags att åka med Astrid till sjukgymnasten för profylaktisk djupmassage. Vill ju att mina prinsessor ska må bra. Lovis fick sin genomgång förra månaden.

Inga kommentarer: