torsdag 28 februari 2008

Var tar skogen vägen?

Jag blir så ledsen. I dag när vi var ute i skogen kunde jag konstatera att ytterligare ett av våra favoritställen har blivit avverkat. Det känns som om vi måste flytta snart.... Efter promenaden åkte vi inom det område där jag ska hålla vårens jaktvalpkurs. Har fått låna en bit mark av Bertil, min jägarmagister. Han är lika snäll som duktig! Marken kommer att fungera utmärkt. Det finns till och med plats för att lägga släpspår för 8 valpar. Perfekt! Nu ser Astrid o jag fram emot helgens träningar. På lördag träffar vi Bengt med Humle och Jan-Inge med Aramis. Söndagen träningskompisar blir SSRK-gänget. Jakt blir det för hela slanten. Det kommer att bli så skönt! Stackars Lovis får stanna hemma och vara konvalecent över helgen. Men på måndag ryker stygnen! Härligt! Snart kan vi börja träna agility igen men innan dess är det en vecka i Åre med längdskidåkning för hela slanten. Tjejerna brukar uppskatta det livligt. Speciellt när jag står på öronen :o)

Inga kommentarer: