fredag 29 februari 2008

Ekorrar

Det är otroligt mycket ekorrar i vår skog. Sitter o tittar ut på de små rackarna som kilar upp o ner längs med trädstammarna. Vilken energi! Tjejerna blir helt hysteriska men tack och lov har dom ingen framgång i ekorr-jakten. Vet inte varför ekorrarna är så aktiva just nu. Det har vi inte gått igenom på jägarkursen. Får komma ihåg att fråga Bertil. Han kan allt!

Idag pratade jag läänge med Louise (Vilda Vildes uppfödare). Det är så roligt att höra om deras utveckling. Nästan som att själv vara där. När jag längtar riktigt mycket brukar jag blunda o föreställa mig en liten valp i mitt knä. Dom luktar ju så gott, ni vet, blandningen mellan morötter o vitlök. En doft som bara valpar har. Idag har dom fått träffa död fågel för första gången. Inga problem verkade det som (såklart). Tack Louise för målande berättelse!

Dessutom var jag väldigt olydig. Lovis fick följa med på promenaden idag igen. Två dagar i rad alltså om än i koppel. Hon var glad o såret ser jättebra ut så det är nog ingen skada skedd. Efter promenaden låg tjejerna ute en stund i trädgården o gnagde på pinnar. Nu känns det verkligen att våren är på väg!

Inga kommentarer: