måndag 21 april 2014

WT i Säve

Min almanacka är som vanligt helt hysteriskt fulltecknad, men nu har jag i alla fall klarat av en av de aktiviteter som tyngt mig, framförallt mailmässigt :-).
Vi har haft Göteborgssektionens årliga wt (workingtest) i Säve och i år skulle jag både starta med Moyo på lördagen och vara provledare på söndagen. Har haft väldigt god hjälp av både lördagens provledare Christer och Marianne som är vår wt-annsvariga.
Moyos dag blev riktigt bra. Ingen topprestation, men tillräcklig för att vi nu, om vi vill, får starta i en högre klass. Men det vill vi inte än. Så här gick det:
Ruta 1 - två enkelmarkeringar. Den första rullade iväg så Moyo fick leta en stund. Han låg fint kvar i området o löste problemet. Den andra spikade han. Domaren lastade inte honom för att den rullade iväg. 18p
Ruta 2 - en enkelmarkering. Kastaren var dold så hon klev fram innan kastet och visade sig. Moyo trodde då att det var sök och sprang direkt fram till henne och började leta rulle. Sen virrade han omkring och jag fick dirigerat honom till dumpen som i alla fall kom in. 4p
Ruta 3 - ett linjetag och en markering. Vi la själva ut linjetaget o sen en markering innan hunden tog in linjetaget. Enkelt! 19p
Ruta 4 - Vi gick efter en skytt. Först kom en markering som hunden skulle hämta och sen en som jag hämtade. Moyo var lite luktig i marken. Tror det var det hon drog för. 17p
Ruta 5 - enkelmarkering där vi skulle göra helt om 2 ggr innan vi skickade hunden. Moyo var helt stadig men vi missförstod varandra när vi vände helt om så det blev lite snurrigt. 17p.

Men som sagt 75p är gränsen och 75p fick vi. Hurra för min lilla kille!!!
Gårdagen avlöpte väl och jag har fått flera trevliga hälsningar från nöjda deltagare. Kul! I dag ska jag beskriva ett gäng hundar för BPH. Kommer att bli intressant. Hej på en stund!

Inga kommentarer: