måndag 5 december 2011

Om vi bodde i sjumilaskogen

Har legat i influensan en vecka. Innan dess har jag farit o flängt en massa så det har inte blivit mycket till hundträning. Lite personsök, viltspår och däremellan liiite jaktträning och lydnad. Men inte alls i den omfattning som vi vill. Jaja, det är säkert nyttigt för hundarna att få vila lite.

När jag låg hemma och inte orkade annat började jag fundera på vilka mina hundar är om jag skulle jämföra dom med karaktärerna i Nalle Puh.
Det var riktigt enkelt med tre av dom. Vilde är naturligtvis Tiger. Alltid högt o lågt, otroligt snäll och lojal men full av upptåg. Några tycker att han är för mycket, men vi som älskar honom gör det fullt och helt! Lovis har sin like i Nasse. Liten, orolig, lojal, jättegullig och världens bästa vän! Lovis är det betydligt mer fart i, men annars är dom slående lika. Astrid då? Uggla så klart!! Klok som en bok, blir väldigt förnärmad när någon ska berätta hur och/eller vad hon ska göra, har sitt lilla bo som är bara HENNES!! Men det finns en som inte vill acceptera det och som faktiskt Astrid godtar och det är Moyo. Och vem är han då? Funderade på Kängu eller Ior men han är för bekymmerslös och glad för det. Lite dyster ibland men sen skakar han det av sig och skuttar vidare. Hittar på massor av konstigheter som han ofta reder ut själv eller med hjälp av mig. Ja ni ser.... Så klart han måste vara Nalle Puh him self. Och jag? Christoffer Robin verkar vara ett bra alternativ. Eller Kängu?
Så kan det bli när jag tar det lugnt.

Inga kommentarer: